Nyhedsliste

Hvor gør det mest ondt på din pengepung? Vi tager din største udgift på vores kappe

Forestil dig, at du producerer kørestole. I princippet kunne det være hvad som helst. Lad os nu sige, at det er sædet til stolen, der holder din største omkostning i produktionen. Forstil dig så, at jeg køber det sæde hjem til dig med 0 KRONER i avance. Jeg skal altså ikke tjene noget på det. Hvad gør det ved din konkurrencedygtighed og andel af markedet på den lange bane? Og hvad får dine kunder ud af det?

Industri 16. august 2018

- Opfordrer vi til sådan et samarbejde for vores blå øjnes skyld? Nej, ikke helt. Vi hjælper med til at holde en produktion og en forretning i gang, pointerer Ulrik Mogensen, salgschef for Industri hos Gottfred Petersen.
 
Nu skal du bare høre …
 

Sådan tager vi din største udgift på vores kappe

Det kan godt være, at jeg under normale omstændigheder skulle have tjent 20 % pr. sæde – den indtjening bliver egentlig bare flyttet til andre led i kæden, blandt andet fordi vi aftaler, at du nu lægger en stor del af dine samlede indkøb hos os i stedet for at gå til 5 forskellige leverandører. En måde at købe ind på, som i øvrigt sparer dig for rigtig meget administration, tid og penge.
 
Med dine varer på vores lager er det os, der sørger for, at du får varerne leveret, så de er dér, når du har brug for dem. Og findes der bedre alternativer til de varer, du normalt modtager, tager vi dem gerne ind i vores sortiment for at spare dig for flest mulige leverandøromkostninger. Det drejer sig også om varer, vi normalt ikke har på lager.
 
Er det en mærkelig tankegang?
 
Næ, det synes vi ikke. For os er det vigtigt at identificere, hvor det gør mest ondt – både på dig og på slutbrugeren. For hvad nu hvis vi faktisk kunne få det rigtig gode sæde hjem, som din kunde efterspørger, men som du ikke bruger i produktionen, fordi din kørestol så bliver alt for dyr? Hvad nu, hvis vi sælger det sæde til dig til samme pris, som du giver for det billige? Altså helt uden fortjeneste og måske endda med tab.
 
Eller hvad nu, hvis jeg leverer en række af dine stumper til kørestolen samlet, så du både øger din produktionshastighed og måske endda har mulighed for at spare hænder og dermed personaleomkostninger væk? Kunne det være attraktivt?
 
I ethvert samarbejde med vores kunder er det vigtigt, at vi internt kigger på den samlede pyramide af varer, vi sælger indenfor såvel Byggeri, Industri, VVS som Værnemidler for så at definere dem ud fra en mersalgsoptik. Hvad varerne koster at have liggende på lager, er faktisk ikke så væsentligt. Det væsentlige er -
 
  • At hjælpe dig til en bedre markedsandel
  • At lette din produktion, de steder, vi kan
  • At hjælpe dig med at indkøbe varer, så du blandt andet undgår at belaste din bankkredit med et varekøb fra Kina, du først får leveret om 6 måneder.
     

Hvorfor sælge uden fortjeneste?      

Det gør vi, fordi vi prioriterer et partnerskab, hvor vi får en dybere indsigt i din værdikæde – i din indtjening – hvilket giver os mulighed for at hjælpe med at optimere den del af din forretning, vi alligevel er involveret i. Til gavn for både dig og os.
 
Første skridt frem imod et givtigt partnerskab bygger imidlertid på, at du også kan se mulighederne i at lukke os ind bag facaden – for vi er naturligvis klar over, at et partnerskab medfører forandringer. Såvel ejerledere som indkøbere vil af og til føle sig klemt, da indkøberne frygter for deres job, imens ejerlederen ikke altid bryder sig om, at vi kender til virksomhedens økonomi. Det er imidlertid i en sådan situation at fleksibilitet, kvalitet, forandringsparathed og ikke mindst tillid spiller nogle helt afgørende roller i vores videre samarbejde.
 
Og for virkelig at stille skarpt på, hvordan vi kan hjælpe dig med at gøre en forskel på markedet, når du skal sælge din kørestol, er det vigtigt, at du tør beskrive dit drømmescenarie for os og samtidigt tænke over:
 
  • Hvilke faktorer, der spiller en væsentlig rolle i optimeringen af din kørestol for dig og for brugerne? … Skal den selv kunne lappe sit dæk?
  • Hvilken værdi, dit produkt og dermed dit brand skal defineres ved
  • Hvad det er, du vil have ud af vores partnerskab for på den måde at fremme værdien af dit produkt og brand?
     

Vi aflæser dig, når vi er på besøg. Tør du invitere indenfor?

Uden at virke alt for hokuspokus-agtig er én af vores største forcer i teamet evnen til at iagttage.
 
For nogen er denne måde at tilgå og være sammen med mennesker på ren logik, imens den for andre er volapyk. Særligt i en professionel salgsrelation. For os er det vigtigt altid at være opmærksomme på, hvor du brænder mest igennem, når du fortæller om virksomheden og jeres produkter. Din glæde og din lyst til at fortælle vil altid væres størst dér, hvor du føler dig tryg.
 
Omvendt går vi for alvor i optimerings-mode, når du enten fortæller åbent om de ting og procedurer, der irriterer dig, eller når du glider af på dem. Det er hér, vi spørger ind til, hvad det er, der gemmer sig bag den dør, du ikke åbner? Hvad er det, der driller?
 
Hver gang du fortæller om noget, der ikke fungerer optimalt, har vi et incitament for at hjælpe. Det gælder uanset om du beskæftiger dig med Byggeri, Industri, VVS eller har brug for Værnmidler.
 
Det er i det tætte samspil, vi udvikler, nytænker og optimerer, slutter en veloplagt Ulrik Mogensen.
 

Har vi givet anledning til undren?

Har du spørgsmål, undrer du dig eller vil du bare gerne vide mere om, hvad vi kan hjælpe dig med, er du altid velkommen til at give os et kald eller sende en mail: 
 
Ulrik Mogensen
T: +45 6341 1232
M: +45 4082 7704
umo@gottfred.dk
Anders West Matthiesen
T: +45 6341 1231
M: +45 3073 5699
awm@gottfred.dk
   
Louise Robsahm 
T: +45 6341 1222
Susanne Rytter Madsen
T: +45 6341 1234
srm@gottfred.dk
 
Diana Stein
T: +45 6341 1221
M: +45 2060 9228
dst@gottfred.dk
 
 

Nyhedsliste