Byggeri 6341 1240  -  Industri/VVS 6341 1230

Nyhedsliste

SMART Lager│Ny digital lagerløsning gør vores kunder langt mere effektive!

Med vores digitalt styrede SMART Lager flytter vi en del af vores lager ud til dig - enten som et mobilt lager eller som en integreret del af dit eget - og du betaler først for varerne, når du plukker fra lageret. Du styrer nu alle lager-aktiviteter via en tablet - og ved hjælp af den digitale løsning sørger systemet selv for at genbestille dine varer med dag-til-dag-levering. En fleksibilitet, der sikrer dig et optimeret arbejdsflow og en flydende produktion. Vores SMART Lager gør simpelthen vores kunder mere effektive! Læs med ...

Industri 11. august 2020

- Fordi alle lageraktiviteter bliver styret digitalt, har vores samarbejdspartner, som i dette tilfælde er DanGard A/S, hele tiden alle de materialer på lager, de skal bruge, til afdækning i forbindelse med forbehandling og overfladebehandling af stål- og betonkonstruktioner. Og det udløser en række fordele 

Rent praktisk betyder det, at vi stiller varer til rådighed på et mobilt lager. Vi flytter simplethen en del af vores lager ud til dig – og du betaler først for varerne, når du plukker fra lageret. Ikke før. Du har altså ingen penge til lager i klemme.

De varer, du bruger, taster du ind på tabletten, hvorefter vi får besked og sørger for, at dit lager automatisk bliver genopfyldt til aftalte lagermængde.
 

Du opnår disse fordele med vores digitale lagerløsning: 

For det første har du ingen penge til lager i klemme!

For det andet undgår du omkostningsfulde produktionsstop, fordi du ALTID har den aftalte mængde varer til rådighed. Du sparer altså den tid, du normalt bruger på at bestille varer over telefonen eller pr. mail. Tid, du kan bruge på det, du gør bedst!

For det tredje får du rigtig gode muligheder for at placere en stor del af dine samlede indkøb hos os via LEAN Indkøb i stedet for at gå til 5 forskellige leverandører. En måde at købe ind på, som i øvrigt sparer dig for rigtig meget administration, tid og penge.

Lige præcis af de årsager har DanGard A/S valgt at købe en stor del af deres afdækning hos os.

Samtidigt har de fået styr på deres varer, da vores SMART Lager er langt mere overskueligt, ligesom de nu kan producere i et meget mere naturligt flow, da de ikke længere pludseligt står og mangler afdækning. Og som en ekstra fjer i hatten har de mulighed for at reagere hurtigt ved akutte ændringer fra deres kunder.
    

Sådan starter vi et SMART Lager op til dig

Når vi starter et SMART Lager op, starter vi først og fremmest med i fællesskab at fastlægge, hvilke varer dit lager skal bestå af.

Det betyder, at du altid har de rigtige varer på lager – og det betyder også, at vi i fællesskab trimmer lageret, når du eksempelvis øger din produktion eller starter en ny produktion op, hvor du skal bruge nye konstruktionsprodukter.

Du kan altså hele tiden følge din ordrestørrelse online og se hvilke komponenter, du har liggende. 

På samme måde kan vi også hele tiden se din varebeholdning – også de varer, der ikke bliver brugt – hvilket betyder, at vi kan gå ind og trimme dit varelager.

Og så opdaterer vi altid dit lager fra dag til dag. De varer, du har på dit SMART Lager, har vi nemlig tilsvarende på vores eget. Det betyder, at vi hurtigt fylder op.
 

Det skal vi vide, for at dit SMART Lager fungerer optimalt for dig

For at vi kan håndtere dit lager bedst muligt, er vi nødt til at vide, hvor meget du regner med at producere? Og om I producerer i 2- eller 3-holdsskift?

At vi får en dyb indsigt i din værdikæde, giver os mulighed for at hjælpe med at optimere den del af din forretning, vi alligevel er eller kan blive involveret i. Til gavn for både dig og os.

Det betyder, at vi kommer tættere på dig i vores samarbejdsrelation. Og det betyder, at vi har mulighed for at rådgive dig i procesoptimering af din produktion. For os er det ikke så væsentligt, hvad det koster os at have varerne liggende på lager.

Det væsentlige er, at vi løbende evaluerer for at klarlægge, hvad der fungerer godt og hvad, der fungerer knap så godt:

  • At vi hjælper dig med at procesoptimere din produktion, de steder, vi kan.
  • At vi indkøber dine varer, så du undgår at belaste din bankkredit med et varekøb fra Kina, du først får leveret om 6 måneder.
  • At vi hjælper dig til en bedre markedsandel - blandt andet via styringen af et optimeret varelager og en optimeret produktion.
     

Er du nysgerrig på, hvordan vores SMART Lager kan være med til at optimere din produktion?

Giv et kald eller send os en mail, så demonstrerer vi meget gerne vores SMART Lager for dig på LINDØ port of ODENSE over en kop kaffe.

Vi glæder os til at tale med dig!
 

Ulrik Mogensen
T: +45 6341 1232
M: +45 4082 7704
umo@gottfred.dk
Anders West Matthiesen
T: +45 6341 1231
M: +45 3073 5699
awm@gottfred.dk
   
Morten Nielsen
T: +45 6341 1271
Susanne Rytter Madsen
T: +45 6341 1234
srm@gottfred.dk
 
Camilla Hansen Øbro       
T: +45 6341 1222
cha@gottfred.dk
   

Nyhedsliste