Nyhedsliste

Vi springer ud med et digitalt styret konsignationslager på Lindø

Gottfred Industri er flyttet ind på Lindø. Nærmere betegnet LINDØ port of ODENSE i bygning B. Og hvorfor er vi så det? Jamen, det er vi for at være tættere på de samarbejdspartnere og det netværk, vi har oparbejdet herude, fortæller Ulrik Mogensen, salgschef for Industri hos Gottfred Petersen. - Og netop for at kunne hjælpe med at procesoptimere lagerstyringer og produktioner hos vores samarbejdspartnere og netværk, har vi blandt andet sammensat et konsignationslager, hvor alle lageraktiviteter bliver styret digitalt via en iPad- og app-løsning. Læs med ...

Industri 17. oktober 2018

- Fordi alle lageraktiviteter bliver styret digitalt via en iPad- og app-løsning, har vores samarbejdspartner, som i dette tilfælde er Gardit v/ CG Group, mulighed for selv at bestille materialer til afdækning i forbindelse med forbehandling og overfladebehandling af stål- og betonkonstruktioner, når det passer dem.

Rent praktisk betyder det, at vi stiller en række varer til rådighed på et mobilt lager. Vi flytter altså en del af vores lager ud til dig – og du betaler først, når du plukker fra lageret. Ikke før. Du har altså ingen penge til lager i klemme. De varer, du bruger, taster du ind på iPad’en eller via app’en på din telefon eller PC, hvorefter vi får besked og sørger for, at dit lager automatisk bliver genopfyldt til aftalte lagermængde.

Hvilken værdi skaber vores digitale lagerløsning så for dig? 

For det første har du ingen penge til lager i klemme!

For det andet så ved vi, at det, at du altid har en række givne varer til din rådighed, skaber værdi, fordi du aldrig skal vente på, at varerne bliver leveret. Ydermere sparer du også den tid, du normalt bruger på at bestille varer over telefonen eller pr. mail. Tid, du kan bruge på det, du gør bedst!

For det tredje får du rigtig gode muligheder for at placere en stor del af dine samlede indkøb hos os i stedet for at gå til 5 forskellige leverandører. En måde at købe ind på, som i øvrigt sparer dig for rigtig meget administration, tid og penge.

Lige præcis af de årsager har Gardit valgt at placere deres samlede indkøb af afdækning hos os. Samtidigt har de fået styr på deres varer, da vores mobile varelager er langt mere overskueligt, ligesom de nu kan producere i et meget mere naturligt flow, da de ikke længere pludselig står og mangler afdækning. Og som en ekstra fjer i hatten har de mulighed for at reagere hurtigt ved pludselige ordrebehov fra deres kunder.    

Sådan starter vi et konsignationslager op til dig

Når vi starter et konsignationslager op, starter vi først og fremmest med i fællesskab at fastlægge, hvilke varer dit lager skal bestå af. Det betyder, at du altid har de rigtige varer på lager – og det betyder også, at vi i fællesskab reviderer dit lager, når du eksempelvis øger din produktion eller får nye elementer ind, som skal afdækkes på en anderledes måde. Uanset om det er til afdækning eller til en anden form for industriel produktion, kan du hele tiden følge din ordrestørrelse online og se, hvilke komponenter, du har liggende. 

På samme måde kan vi hele tiden se din varebeholdning – også de varer, der ikke bliver brugt – hvilket betyder, at vi kan gå ind og reducere på dit varelager.

Og så opdaterer vi altid dit lager fra dag til dag. De varer, du har på dit konsignationslager, har vi nemlig tilsvarende på vores eget. Det betyder, at vi hurtigt kan fylde op.

Det skal vi vide, for at dit konsignationslager fungerer optimalt for dig

For at vi kan geare dit lager bedst muligt, er vi nødt til at vide, hvor meget du regner med at producere? Og om I producerer i 2- eller 3-holdsskift?

At vi får en dyb indsigt i din værdikæde, giver os mulighed for at hjælpe med at optimere den del af din forretning, vi alligevel er eller kan blive involveret i. Til gavn for både dig og os.

Det betyder, at vi kommer tættere på dig i vores samarbejdsrelation. Og det betyder, at vi har mulighed for at rådgive dig i procesoptimering af din produktion og på din forretning. For os er det ikke så væsentligt, hvad det koster os at have varerne liggende på lager. Det væsentlige er, at vi evaluerer løbende for at klarlægge, hvad der fungerer godt og hvad, der fungerer knap så godt:
 

  • At vi hjælper dig med at procesoptimere din produktion, de steder, vi kan
  • At vi indkøber dine varer, så du blandt andet undgår at belaste din bankkredit med et varekøb fra Kina, du først får leveret om 6 måneder.
  • At vi hjælper dig til en bedre markedsandel blandt andet via styringen af et optimeret varelager og en optimeret produktion.
     

Er du nysgerrig på, hvordan vores digitalt styret konsignationslager kan være med til at procesoptimere din produktion?

Giv et kald eller send os en mail, så demonstrerer vi meget gerne vores digitalt styret lagerløsning for dig på LINDØ port of ODENSE over en kop kaffe.
 

Ulrik Mogensen
T: +45 6341 1232
M: +45 4082 7704
umo@gottfred.dk
Anders West Matthiesen
T: +45 6341 1231
M: +45 3073 5699
awm@gottfred.dk
   
Louise Robsahm 
T: +45 6341 1222
Susanne Rytter Madsen
T: +45 6341 1234
srm@gottfred.dk
 
Diana Stein
T: +45 6341 1221
M: +45 2060 9228
dst@gottfred.dk
 
 

Nyhedsliste