Vores SBTi-mål er allerede nået

Som en del af vores SBTi-forpligtelse har vi sat et videnskabeligt baseret mål om at reducere CO₂-udledningen i scope 1 og 2 med 42 % inden 2030.

CO₂-regnskabet for 2023 udgør baseline for målsætningen. Siden da har vi arbejdet målrettet med energieffektivisering, optimering af driften og andre initiativer, der reducerer vores klimaaftryk.

Resultatet er, at vores CO₂-regnskab for 2025 viser en samlet reduktion på 45 % i forhold til 2023. Dermed har vi allerede nået vores SBTi-mål fem år før den fastsatte deadline.

Selvom målet er nået, fortsætter arbejdet. Vi ser resultatet som en vigtig milepæl og fokuserer fortsat på at reducere vores klimaaftryk og understøtte den grønne omstilling.

Vores CO₂-udledning og reduktionsmål

Den grønne linje i grafen nedenfor viser vores SBTi-validerede reduktionsmål frem mod 2030. Søjlerne viser vores faktiske CO₂-udledning og dermed vores udvikling i forhold til målet.

Vi har offentliggjort CO₂-regnskaber for 2023, 2024 og 2025. Regnskabet for 2023 udgør baseline for vores klimamål og den løbende opfølgning på vores reduktionsindsats.